Τα έξι σημεία του νομοσχεδίου Κοντονή που έβαλαν στο… τραπέζι η ΦΙΦΑ και η ΟΥΕΦΑ – Κρίνουν ότι στο σύνολό του παρεμβαίνει στο αυτοδιοίκητο!

                                  
Άλλαξε, με πρωτοβουλία των εκπροσώπων της ΦΙΦΑ και της ΟΥΕΦΑ (Ρεζνά, Θεοδωρίδη), η ατζέντα της συνάντησης με τον Υφυπουργό Αθλητισμού Σταύρο Κοντονή. Ο τελευταίος είχε βάλει θέματα αλλαγών στο εκλογικό σύστημα της ΕΠΟ, στη διαιτησία αλλά και θέμα μέτρων για τα ύποπτα ματς, όμως το υπ’ αριθμόν ένα θέμα της συζήτησης, που έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας, αφορούσε στο νομοσχέδιο, το οποίο φαίνεται να… πάσχει, ή αλλιώς να παρεμβαίνει στο σύνολό του στο αυτοδιοίκητο της ΦΙΦΑ και της ΟΥΕΦΑ!
Αναλυτικά τα έξι σημεία του, στα οποία η ΦΙΦΑ και η ΟΥΕΦΑ έχουν αντιρρήσεις και προς το παρόν, εμμέσως, ζητούν αλλαγές στις επόμενες 30-40 μέρες:
1)Οι ποινές για ποδοσφαιρικούς λόγους, ακόμη και αν ο Υφυπουργός τις βαφτίζει διοικητικές, είναι πειθαρχικές. Για αυτές υπάρχουν προβλέψεις στον Πειθαρχικό Κώδικα και οι Ρεζνά, Θεοδωρίδης διαβεβαίωσαν τον Κοντονή ότι είναι ήδη αυστηρός, όμως το καλοκαίρι θα γίνει αυστηρότερος. Επίσης, σύμφωνα πάντα με όσα προκύπτουν από τις πληροφορίες μας ότι ειπώθηκαν, δεν είναι δυνατόν να θεωρηθεί διοικητικό ένα πρόστιμο που προκύπτει από ποδοσφαιρική δραστηριότητα. Στο τελευταίο συμπεριλαμβάνεται και η απαγόρευση εξόδου μιας ομάδας στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.
2)Σύμφωνα με το κατασταστικό της ΕΠΟ τα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα του ποδοσφαίρου πρέπει να έχουν μικτή σύνθεση (3-2), τακτικών ή συνταξιούχων δικαστικών και δικηγόρων, αντίστοιχα. Δεν προβλέπεται από τη ΦΙΦΑ και την ΟΥΕΦΑ να στελεχώνονται μόνο από δικαστικούς.
3)Ο Υφυπουργός δεν είναι δυνατόν να αναβάλει έναν ποδοσφαιρικό αγώνα για 24 ώρες εφόσον θεωρηθεί ύποπτος. Τα στοιχεία αναλύονται για 48 ώρες και όλα αυτά γίνονται μετά τα παιχνίδια!
4)Ο ρόλος του παρατηρητή της ΔΕΑΒ. Δεν μπορεί να μπαίνει στα αποδυτήρια ούτε να εμπλέκεται στη διεξαγωγή ενός ποδοσφαιρικού αγώνα. Οι εκθέσεις του δεν είναι δυνατόν να λαμβάνονται υπόψη για επιβολή ποινών, παρά μόνο για ενημέρωση του εκάστοτε Υφυπουργού αθλητισμού.
5)Η ΕΕΑ δεν δίνει πιστοποιητικά. Αυτό «κόπηκε», αν προτιμάτε «διορθώθηκε» με άλλο νόμο, μετά από παρέμβαση της ΦΙΦΑ - εξέλιξη που φέρεται να μη γνώριζε ο κ. Κοντονής - επί Γερουλάνου. Η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού έχει δικαίωμα να συντάσσει πορίσματα που θα αποστέλλονται στις πειθαρχικές επιτροπές. Όμως, το κράτος μπορεί να κάνει ελέγχους για τη διαχείριση, την λειτουργία των ΠΑΕ, φορολογικούς και γενικά όποιον έλεγχο προβλέπεται στις ανώνυμες εταιρίες. Σε αυτό το σημείο διευκρινίστηκε ότι για την πάταξη της βίας απαιτείται συνεργασία όσων εμπλέκονται στο ποδόσφαιρο. Δεν αρκεί μόνο η αυστηροποίηση του Πειθαρχικού Κώδικα. Πρέπει και η Πολιτεία να δείξει ότι λειτουργεί. Να μην παραβλέψουμε πως από τον άμεσο συνεργάτη του Πλατινί Θόδωρο Θεοδωρίδη φέρεται επισημάνθηκε η στάση της αστυνομίας στο Αγρίνιο, που έδιωξε τους οργανωμένους οπαδούς που πήγαιναν από την Αθήνα στο φάιναλ φορ του βόλεϊ σε αντίθεση με αυτή της Θεσσαλονίκης που δεν έλαβε μέτρα για τη διοργάνωση του χάντμπολ με αποτέλεσμα να γίνουν επεισόδια.
6)Ο Υφυπουργός δεν μπορεί να απαγορεύσει σε μια ομάδα να πάρει μέρος στο πρωτάθλημα αν στο γήπεδό της δεν λειτουργούν κάμερες και σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όμως, μπορεί να αποφασίσει τη διεξαγωγή αγώνων κεκλεισμένων των θυρών σε τέτοια γήπεδα.